قضاوت کردن استفاده مشاوره مشاهده نیکون D5500

قضاوت کردن: استفاده مشاوره مشاهده نیکون D5500 نورنگار noornegar نورنگار

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی سه ایده تازه جهت راه اندازی یک کسب و کار

    اکثر انسان ها دوست دارند موفق شوند و با سرمایه کم پول خوبی به دست آورند. احساس خوب موفقیت از ذات انسان سرچشمه میگیرد.

    سه ایده تازه جهت راه اندازی یک کسب و کار

    سه ایده تازه جهت راه اندازی یک کسب و کار

    عبارات مهم : قناری

    اکثر انسان ها دوست دارند موفق شوند و با سرمایه کم پول خوبی به دست آورند. احساس خوب موفقیت از ذات انسان سرچشمه میگیرد.

    شروع یک کسب و کار و رسیدن به یک درآمد ایده آل یک نیاز و یک حس خوب است که دوست داریم یک شبه به دست آوریم.

    سه ایده تازه جهت راه اندازی یک کسب و کار

    هر کسی به دنبال یک مکان درست جهت سرمایه گذاری بعد اندازهایش است و دوست دارد کسب و کار تازه راه بیاندازد.

    ولی هر لحظه در نخستین قدم این پرسش به ذهن می آید که باید چه کار کنم؟چه ایده ای میتواند جهت من مناسب باشد؟بهترین ایده جهت راه اندازی یک کسب و کار موفق چیست؟

    حال که در حال مطالعه این نوشته هستید مطمئنا ایده مناسبی نداشته اید که به نظرتان به اندازه کافی نیرومند باشد ، نا امید نشوید همین اراده شما نشان می دهد که شما فرد مناسبی جهت شروع یک کسب و کار تازه و موفقیت در آن هستید.

    از دید یک کارشناس تجهیزات کشاورزی و دام و طیور در این مقاله 3 ایده تازه و سریع بازده جهت شروع یک کسب و کار موفق را معرفی می نمایم که نتیجه چند ماه تحقیق تخصصی خودم می باشد.

    اکثر انسان ها دوست دارند موفق شوند و با سرمایه کم پول خوبی به دست آورند. احساس خوب موفقیت از ذات انسان سرچشمه میگیرد.

    با مطالعه این نوشته و گزینش یک ایده و پشت کار می توان با سرمایه کم به یک درآمد معقول و مناسب رسید فقط باید در نظر داشت این درآمدی اگر از راه درست بوده و پایدار باشد یک شبه میسر نمیشود و نیازمند تلاش و ممارست طولانی مدت است.

    با دقت تا انتهای مطلب را بخوانید و مطمئن باشید که با سرمایه اندک هم می توان کارهای بزرگ انجام داد.

    ایده اول : پرورش پرندگان زینتی یک کار پر درآمد با سرمایه کم و مکان کوچک
    به پرورش پرندگان زینتی واقعا می توان به عنوان یک شغل عالی و پر درآمد و کم هزینه نگاه خاص ای داشت.

    آیا از قیمت طوطی سانانی مثل کاسکو خبر دارید ؟ آیا می دانید قیمت بعضی نژاد های قناری حتی تا چند میلیون تومان هم می رسد؟

    سه ایده تازه جهت راه اندازی یک کسب و کار

    قیمت یک کاسکو به طور میانگین در بازار روز بین یک میلیون پانصد هزار تومان تا دو میلیون تومان می باشد.

    تخم کاسکو تا چند صد هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

    قیمت یک مرغ مینا بین 400 تا 800 هزار تومان می باشد.

    یک عروس هلندی در صورت کوچک بودن تا 200 هزار تومان در صورت بالغ بودن تا 400 هزار تومان و در صورت بالغ و مولد بودن 800 هزار تومان به فروش می رسد.

    اکثر انسان ها دوست دارند موفق شوند و با سرمایه کم پول خوبی به دست آورند. احساس خوب موفقیت از ذات انسان سرچشمه میگیرد.

    شاید این آمار جهت شما بسیار تعجب برانگیز باشند ولی کاملا حقیقی می باشند.

    بهتر است زیاد تعجب کنید هنگامی که بدانید افرادی هستند که با پرورش کاسکو ماهانه بالای پنج میلیون تومان درآمد دارند.

    یک مثال کاملا عملی را بیایید با هم در مورد قناری مرور کنیم.
    برای پرورش پرندگان زینتی نیاز به تجهیزات خاصی نیست.
    تنهای یک دستگاه جوجه کشی ، یک فضای کوچک و تجربه سرمایه اولیه کافی جهت این کار است.

    اگر بخواهیم پرورش قناری را به عنوان شروع یک کسب و کار گزینش کنیم دو راه پیش رو داریم یا باید از قناری های معمولی به اصطلاح رسمی نگهداری کنیم یا از قناری های نژاد دار.

    سه ایده تازه جهت راه اندازی یک کسب و کار

    قناری های رسمی یا همان قناری های بومی شده است به قناری های گفته میشود که با شرایط محیط منطقه به طور کاملا ایده آلی خو گرفتن ، معمولا پرورش این قناری ها بسیار ساده است و پدر و مادر های خوبی جهت جوجه هایشان به حساب می آیند.

    جوجه کشی از این دسته قناری ها بسیار ساده است و معمولا در سال بسته به شرایط محیط زندگی و روش تغذیه تا چهار بار اقدام به تکثیر و جوجه کشی از آنها نمود.

    در یک محیط بسیار کوچک بیست متری می توان تا پنجاه قناری را نگهداری نمود و قیمت هر قناری معمولا بین 150 تا 300 هزار تومان می باشد.

    یک فرد معمول که اقدام به جوجه کشی و پرورش و فروش قناری می نماید به طور معمول بین 50 تا 70 قناری را نگهداری می کند.

    جوجه کشی و پرورش قناری های معمولی می تواند به آسانی بدون اینکه وقت زیادی از شما بگیرید درآمد قابل توجهی را نصیب شما نماید.

    چرا که شما می توانید در یک محیط بیست متری هر سال تا دویست قناری پرورش داده و به فروش برسانید.

    نوع دوم قناری ها ، قناری های نژاد دار هستند که انواع مختلفی دارند و بین علاقه مندان به قناری بسیار مورد توجه می باشند.

    نگهداری از قناری های نژاد دار اندکی سخت است و نیاز به توجه و مواظبت بیشتری دارد ولی می توانید با کمی تجربه و دقت در کنار لذت از کار در آمد بسیار ایده آلی به دست آورد جالب توجه اینکه قیمت این قناری ها گاهی تا 3 میلیون تومان هم می رسد و درآمد پرورش دهندگان آن گاهی بسیار نجومی است به گونه ای که در نگاه اول قابل باور به نظر نمی رسد.
    نکته مهم دیگر در مورد پرورش قناری فروش بسیار راحت و کشش بالای بازار جهت خرید آن است به نوعی که در تحقیقاتی که از بازار انجام دادم اکثریت فروشندگان قناری عنوان می نمودند ” که قناری خوب را تو هوا می برند “.

    پس شرایط فروش آن هم مساعد است و تنها با چندینه قناری و یک دستگاه جوجه کشی حرفه ای شروع به تکثیر و پرورش قناری نمود.

    این آمار و ارقام معمولا در مورد اکثر پرندگان زینتی مانند کاسکو ، مرغ مینا ، طاووس ، مرغ علاقه و … نیز صدق می کند و تنها بایست دید که شما به کدام پرنده علاقه بیشتری دارید.

    همچنین درآمد از پرورش کاسکو و مرغ مینا و امثال این پرندگان به مراتب سود بیشتری حد تا بیش از پنج میلیون تومان در ماه را به همراه دارد.

    یک توصیه بسیار مهم در مورد پرورش پرندگان زینتی این است که نیاز به تخصص اولیه خاصی نیست و تنها تجربه یک یا چند دوره جوجه کشی می تواند شما را به یک متخصص در امر نگهداری و پرورش پرندگان زینتی تبدیل کند و این کار آنقدر ها سخت نیست که نتوان انجام داد.

    نکته مهم : بازار فروش تخم نطفه دار پرندگان زینتی در اینترنت بسیار داغ و پر سود است به همین خاطر افراد بسیاری اقدام به فروش تخم های بدون نطفه و کلاه برداری از این طریق می کنند بعد توجه خاص داشته باشید که به هیچ وجه از اینترنت تخم نطفه دار نخرید چون قطعا متضرر خواهید شد و تلاش کنید یا به صورت حضوری تخم نطفه دار پرندگان زینتی را تهیه کنید و یا از تخم نطفه دار پرندگان خود استفاده کنید.

    نکته مهم دوم : جهت جوجه کشی از پرندگان زینتی تنها داشتن ماشین جوجه کشی کفایت نمی کند و هر لحظه داشتن پرندگان مادر ( مادر حمال ) جهت غذا دادن و تغذیه جوجه ها نیز نیاز است که مادر ها بتوانند جوجه ها را تغذیه دهند.

    ایده دوم : پرورش پرندگان بومی مانند مرغ ، بلدرچین ، غاز ، اردک و .. جهت تخم و گوشت
    هم اینک که شما در حال مطالعه این مطلب هستید بسیاری افراد در یک محل قدیمی در روستایشان یا یک محل اجاره ای کوچک در نزدیکی شهر شهر در حال پرورش بلدرچین ، مرغ ، بوقلمون ، غاز و اردک و … هستند.

    واقعا می توان پرورش این دسته از پرندگان را یک کار پر در آمد و موفق به حساب آورد.
    دیگر سر هر سفره ای می توان مرغ را دید و هر کسی تخم مرغ مصرف می کند ولی این روزها همه دنبال محصولات ارگانیک هستند ؛ مرغ ارگانیک و بومی ، اردک بومی ، غاز بومی ، بوقلمون بومی اینها محصولاتی هستند که قیمت چند برابر گوشت مرغ معمولی دارند و بر خلاف سابق اکنون سر سفره اکثریت قشر مرفع جامعه هستند.سری به هتل های خوب بزنید گران ترین غذاهای آنها خوراک کبک یا بلدرچین و یا حتی گوشت خوش خوراک بوقلمون بومی است.

    آمارهای انتشار یافته از سوی وزارت جهاد کشاورزی نشان می دهد در حالی که میانگین مصرف سرانه جهانی گوشت مرغ ۱۵ کیلوگرم هست، ایرانی ها ۱۱ کیلوگرم بیش از مردم دنیا از این پروتئین استفاده می کنند.بازارها حکایت از استقبال بی نظیر مردم از محصولات پروتئینی طبیعی دارند.مردم از مصرف انواع گوشت مرغ صنعتی و بی طعم و پر ضرر خسته شده است اند و بازار بسیار قابل توجهی در تولید انواع فراورده های پروتئینی طبیعی مانند جوجه کشی و پرورش غاز ، شترمرغ ، مرغ ، بوقلمون ، اردک و … بومی وجود دارد.حتی استفاده از تخم پرندگان بومی نیز به شدت مورد استقبال قرار گرفته است.

    می توان با تلاش و سرمایه کم شروع به تولید انواع پرندگان بومی مورد نیاز این بازار بزرگ نمود و بسته به رشد و پیشرفت درآمد مناسبی را به دست آورد.

    بنابر آمار رسمی وزارت جهاد کشاورزی تولیدات گوشت مرغ در کشور بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن است.

    بیاید با هم چند پرنده را جهت پرورش بررسی کنیم.البته باید ایده آل های محیطی را نیز در نظر گرفت.به عنوان مثال گوشت غاز و اردک در شمال کشور ، گوشت بلدرچین در پایتخت کشور عزیزمان ایران و گوشت مرغ بومی در آذربایجان زیاد مصرف می گردد ولی مصرف گوشت بوقلمون در سرتاسر کشور مورد استقبال است.

    بلدرچین: بلدرچین پرنده ای کوچک از تیره قرقاولیان است.همان پرنده کوچک بسیار فعال و پرجنب و جوش که احتمالا دیده اید.

    بلدرچین به علت طعم گوشت و تخم خاصی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است از طرفی از بلدرچین در طب سنتی نیز بسیار استفاده میشود .

    از تجهیزات مورد نیاز جهت پرورش بلدرچین می توان به یک فضای کوچک بسته به تعداد بلدرچین و دستگاه جوجه کشی بلدرچین اشاره نمود.

    یک بلدرچین به طور میانگین روزانه 25 گرم دان مصرف می کند این در حالی است که در 45 روزگی می تواند شروع به تخم گذاری نماید.

    به گفته اقای علی ایلامی یکی از پرورش دهندگان بلدرچین در کشور بر اساس هزینه های تولید (مانند قیمت 450 تومانی هر قطعه جوجه یک روزه بلدرچین) قیمت تمام شده است هر کیلوگرم بلدرچین حدود 7 هزار تومان و قیمت آن در بازار مصرف حدود 15 هزار تومان هست. همچنین قیمت تمام شده است هر دانه تخم بلدرچین حدود 50 تومان است که در بازار مصرف حدود 150 تومان فروخته می شود.

    این آمار را در کنار این در نظر بگیرید که می توان در یک فضای 40 متری با استفاده از قفس بلدرچین بیش از 2000 هزار بلدرچین را نگهداری نمود و با یک سرمایه کم درآمد قابل توجهی را از تخم ، تخم نطفه دار و گوشت بلدرچین به دست آورد.جالب توجه اینکه جوجه کشی و پرورش بلدرچین یکی از راحت ترین ، کم خرج ترین و پر سود ترین انواع کسب و کارهای پرورش طیور است و نیاز به سرمایه کم و مکان کوچکی دارد.

    شترمرغ: جوجه کشی و پرورش از تخم شترمرغ نیز سود بسیار مناسبی را بهمراه دارد.
    تنها کافیست به قیمت جوجه یکماهه و بالغ این پرنده توجه داشته باشید تا بتوانید به سود حاصله از آن برسید.

    قیمت یک عدد جوجه شترمرغ یکماهه در حدود 350 هزار تومان است این در حالی است که قیمت شترمرغ بالغ و مولد به 4 میلیون تومان هم می رسد.

    برای پرورش 100 راس شترمرغ به فضای 500 متر مربع نیاز است و تعداد قابل توجهی کارگاه پرورش شترمرغ کوچک و بزرگ موفق در سطح کشور عزیزمان ایران وجود دارند.نکته مهم دیگر اینکه پرورش شترمرغ نسبت به سایر کسب و کار های معرفی شده است در این نوشته نیاز به سرمایه نسبتا بیشتری دارد شما می توانید از حجم بسیار کم شروع کنید حتی از دو راس شترمرغ.

    از طرفی پوست و تخم این پرنده نیز با قیمت قابل توجهی به فروش می رسد.
    قیمت تخم نطفه دار شترمرغ در حدود 100 هزار تومان می باشد.

    بوقلمون : نمونه بعدی جوجه کشی و پرورش بوقملون است که شرایط آن را بررسی می کنیم.
    پرورش بوقلمون نسبت به بلدرچین هم زحمت بیشتری دارد هم به فضای بیشتری نیاز دارد ولی درآمد حاصله از آن هم بسیار قابل توجه است.
    یک تخم نطفه دار بوقلون در بازار حدودا 5 هزار تومان به فروش می رسد.
    این در حالی است که در یک فضای حدودا 300 متری می توان تا 1000 عدد بوقلمون را پرورش داد.

    قیمت یک بوقلمون بالغ بستگی به جنسیت از 100 تا حدودا 150 هزار تومان است و بسیار هم طرفدار دارد.در هر متر مربع گاها می توان تا دو عدد بوقلمون پرورش داد ولی در حالت استاندارد بهتر است فضای بسیار بزرگتری در دسترس باشد.

    طبق آمار رسمی مصرف گوشت بوقلمون در اروپا 11 برابر کشور خودمان است و کشور عزیزمان ایران نیز رشد بسیار بالایی را در مصرف گوشت این پرنده تجربه می کند.

    از طرفی درصدی از جوجه یک روزه بوقلمون از فرانسه و کانادا وارد کشورش می شود که این پرسش به ذهن خطور می کند که آیا خودمان بوقلمون پرورش ندهیم و سود آن هم در داخل کشور باقی بماند.نکته مورد توجه دیگر اینکه قیمت تفاوت معنا داری بین قیمت فروش هر کیلو گوشت بوقلمون بومی و بوقلمون وارداتی وجود دارد و گوشت بوقلمون بومی قیمت به مراتب بالاتر از نوع وارداتی آن دارد.

    بررسی آمار فروش بوقلمون
    قیمت ساق بوقلمون با پوست حدودا 20 هزار تومان است.
    قیمت ران بوقلمون با پوست و استخوان (بدون استخوان کمر) حدودا 19 هزار تومان است.
    قیمت مغز ران بوقلمون بی پوست و استخوان حدودا 26 هزار تومان است.
    با یک حساب سر انگشتی می توان به دست آورد که با پرورش یک گله هزار عددی می توان به چه درآمد خوبی رسید.

    در این مورد ما بلدرچین و بوقلمون و شترمرغ را بررسی کردیم این در حالی است که می توان ولی این آمار در مورد مرغ بومی ، اردک ، کبک و … هم به صدق می کند.به عنوان مثال قیمت یک مرغ یک و نیم کیلوی بومی حدودا سی و پنج هزار تومان است در حالی که در وقت نگارش این متن قیمت نوع صنعتی آن یک سوم این قیمت می باشد.
    می توان با تلاش یک تامین کننده مرغ کشتارگاه ها شد و یا یک پرورش دهنده نام دار بوقملون و شترمرغ در کشور ، هر کدام را که گزینش کنید با سرمایه کم می توان کسب و کار را شروع کرد و در ادامه بسته به تلاش می توان به درآمد خوبی رسید.

    ایده سوم : پرورش مرغ در سطح مرغداری و فارم بزرگ تولید جوجه یکروزه
    آمارهای انتشار یافته از سوی وزارت جهاد کشاورزی نشان می دهد در حالی که میانگین مصرف سرانه جهانی گوشت مرغ ۱۵ کیلوگرم هست، ایرانی ها ۱۱ کیلوگرم بیش از مردم دنیا از این پروتئین استفاده می کنند.

    اگر شما سرمایه بیشتری دارید و توانایی مدیریت یک کسب و کار میلیارد تومانی را دارید یک پیشنهاد جدی به شما راه اندازی مرغداری و فارم های بزرگ تولید جوجه یکروزه می باشد.
    سرانه مصرف گوشت مرغ در کشور عزیزمان ایران بیش از 26 کیلوگرم ثبت شده است است.

    ایا فکر می کنید تمام این مرغ ها در زیر مرغ مادر متولد میشوند؟ اگر این تصور شماست باید بگویم کاملا اشتباه است.

    دستگاه جوجه کشی صنعتی بزرگ تا ظرفیت تولید یک میلیون جوجه یک روزه وظیفه تولید این حجم از جوجه را بر عهده دارد و مرغداری های صنعتی این جوجه ها را تبدیل به مرغ می کنند.

    برای کسب درآمد از ماشین های جوجه کشی بصورت صنعتی شما میتوانید یک فارم بزرگ تولید جوجه یکروزه تاسیس نمایید.

    معمولاً حداقل ظرفیت تولید یک فارم جوجه یکروزه باید یکصد هزار قطعه در ماه باشد.
    شما میتوانید تخم نطفه دار استاندارد را از شرکت های تخصصی تولید تخم نطفه دار اصلاح شده است خریداری نموده ، آن را با استفاده از دستگاه های انکوباتور تبدیل به جوجه یکروزه نموده و از سود سرشار آن بهره مند شوید.

    طبیعتاً این نوع بهره برداری از دستگاه های جوجه کشی نیازمند سرمایه گذاری های سنگین و صرف وقت و کسب تخصص های مورد نیاز می باشد.
    در قالبی کوچکتر ، اگر شما دارای یک مرغداری گوشتی هستید میتوانید با خرید یک ماشین جوجه کشی نسبتاً بزرگ با ظرفیت 10 تا 40 هزار قطعه مرغ خود را از خرید جوجه یکروزه و صرف هزینه های سنگین بی نیاز کرده و سوددهی مرغداری خود را به حداکثر برسانید.

    لازم به توضیح است تمامی مطالب ذکر شده است حاصل تجربه و تحقیق شخصی نگرانده مطلب می باشد.

    تجربه خرید دستگاه جوجه کشی
    بعد از سال ها تجربه به عنوان کارشناس تجهیزات کشاورزی و دام و طیور به عنوان مسئول خرید یک موسسه خیره گزینش شدم.

    مسئولیت من گزینش عالی ترین کارخانه ساخت دستگاه جوجه کشی داخلی و یا یک تولید کننده معتبر خارجی جهت خرید تعداد قابل توجهی ماشین جوجه کشی کوچک و بزرگ جهت توزیع رایگان در میان خانواده های نیازمند بود.با توجه به نوع کاری که به من سپرده شده است بود و با عنایت به نیت خیر بانیان این امر که تلاش در خود اشتغالی و توانمند سازی خانواده های نیازمند داشتند تحقیق مفصلی را در رابطه با پیدا کردن عالی ترین شرکت سازنده دستگاه جوجه کشی و تجهیزات مربوطه در کشور عزیزمان ایران انجام دادم و با انواع برند های خارجی نیز آشنا شدم و قیمت و کیفیت آنها را دقیقا بررسی کردم.

    طبق بررسی های انجام دادم سه شرکت مطرح یکی در پایتخت کشور عزیزمان ایران ، یکی در شمال کشور و دیگر در استان آذربایجان غربی را حضورا دیدار کردم و توانایی فنی مهندسی و قدرت بخش تولید و بخش خدمات بعد از فروش آنها را سنجیدم.

    گروه صنعتی اسکندری یکی از تولیدکنندگان معتبر و بزرگ دستگاه جوجه کشی واقع در آذربایجان غربی نظر من را به لحاظ قدرت فنی مهندسی قابل توجه و حجم سرمایه گذاری بسیار اوج نظر من را جلب کرد.گروه صنعتی اسکندری را یک کارخانه تخصصی که از دستگاه های جوجه کشی خانگی تا دستگاه های جوجه کشی بسیار بزرگ صنعتی را به روشی مدرن تولید می کند دیدم.

    در این کارخانه یک واحد مستقل مهندسی وظیفه کنترل کیفی و نظارت بر کیفیت دستگاه های جوجه کشی تولید شده است را بر عهده دارد در کمال تعجب ملاحظه کردم که محصولات این کارخانه علاوه بر سرتاسر کشور عزیزمان ایران به کشورهای همسایه و حتی بعضی کشورهای پیشرفته نیز صادر میگردد.این کارخانه همچنین دارای یک گروه تحقیق و توسعه با دانش بود که دائما روی زیاد کردن کیفیت محصولات و طراحی محصولات تازه تمرکز داشت.سفارشات موسسه خیره سر موقع تحویل شد ، کارکرد جوجه دهی بسیار عالی بود و خدمات بعد از فروش کارخانه را در حد ایده آل تجربه کردم.

    البته این به معنای تایید یا تکذیب هیچ یک از برندهای ساخت دستگاه جوجه کشی در کشور عزیزمان ایران نیست و صرفاً تجربه شخصی من بعنوان یک کارشناس رسمی تکنولوژی ماشین آلات پرورش دام ، طیور و کشاورزی می باشد. با این حال با توجه به تجربه موفق و مفیدی که با خرید از این کارخانه نصیب موسسه مذکور شد لینک کارخانه ساخت دستگاه جوجه کشی اسکندری جهت استفاده علاقه مندان به صنعت پرورش طیور اینجا قرار میدهم که نتیجه مثبت یا منفی استفاده از محصولات این کارخانه متوجه خود ایشان می باشد.

    وبسایت دستگاه جوجه کشی اسکندری

    واژه های کلیدی: قناری | دستگاه | بوقلمون | پرندگان | کسب درآمد | سرمایه گذاری | اخبار اقتصادی و بازرگانی

    سه ایده تازه جهت راه اندازی یک کسب و کار

    سه ایده تازه جهت راه اندازی یک کسب و کار


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار