قضاوت کردن استفاده مشاوره مشاهده نیکون D5500

قضاوت کردن: استفاده مشاوره مشاهده نیکون D5500 نورنگار noornegar نورنگار

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری از تقدیم اجرا به محمدرضا شجریان تا فریادهای «بِژی کاک کیهان»

کیهان کلهر، آخرین شب از اجرای خود و رامبرانت تریو را به محمدرضا شجریان تقدیم کرد و در آخر در میان فریادهای «بِژی کاک کیهان»، یک قطعه لالایی کردی خواند.

از تقدیم اجرا به محمدرضا شجریان تا فریادهای «بِژی کاک کیهان»

از تقدیم اجرا به محمدرضا شجریان تا فریادهای «بِژی کاک کیهان»

عبارات مهم : همراه

کیهان کلهر، آخرین شب از اجرای خود و رامبرانت تریو را به محمدرضا شجریان تقدیم کرد و در آخر در میان فریادهای «بِژی کاک کیهان»، یک قطعه لالایی کردی خواند.

به گزارش خبرآنلاین، شامگاه پنجشنبه 16 شهریور، آخرین نوبت از کنسرت بداهه نوازی کیهان کلهر و رامبرانت تریو در تالار وزارت کشور روی صحنه رفت. حسین الهی قمشه ای، مولوی شناس، مدرس دانشگاه و مفسر قرآن از مهمانان این کنسرت بود.

از تقدیم اجرا به محمدرضا شجریان تا فریادهای «بِژی کاک کیهان»

کلهر پیش از شروع اجرا در صحبت های کوتاهی گفت: «من هم کماکان مثل تمام هنرمندانی که در جامعه هنری کشور عزیزمان ایران زندگی می کنند، دلواپس احوال استاد محمدرضا شجریان هستم. من روی همین صحنه همراه با او و حسین علیزاده برنامه های خوبی داشتیم، آن وقت هنوز سالن بازسازی نشده بود و در پشت صحنه، ماجراها داشتیم. کنسرت «همنوا با بم» را هم که به اثری ماندگار در فرهنگ موسیقی کشورمان تبدیل شد، روی همین صحنه اجرا کردیم. کنسرت امشب مان را از طرف خودم و همکارانم تقدیم می کنم به استاد محمدرضا شجریان همراه با آرزوی بهبودی اش.»

او که صحبت هایش با تشویق حضار مواجه شد، در مورد گروه رامبرانت تریو هم توضیح داد: «این تریو گروهی سه نفره در اِستایل جَز هست، بخش عمده موسیقی جَز براساس بداهه شکل می گیرد و اشتراکات بسیاری با موسیقی شرقی و ایرانی دارد.»

کیهان کلهر، آخرین شب از اجرای خود و رامبرانت تریو را به محمدرضا شجریان تقدیم کرد و در آخر در میان فریادهای «بِژی کاک کیهان»، یک قطعه لالایی کردی خواند.

کلهر که در فوریه 2017 همراه با گروه «راه ابریشم» به سرپرستی یویوما ویلنسل نواز چینی-آمریکایی موفق به کسب جایزه گِرمی شد، در ادامه به معرفی اعضای این گروه که عبارتند از رامبرانت فرایش (پیانو)، تونی اورواتر (کنترباس) و وینسنت پلژر (سازهای کوبه ای) پرداخت و اشاره کرد که اورواتر اگرچه ساز مهم اش کنترباس هست، ولی در قسمت اول اجرا ویولونه می زند که صدایش از کنترباس شیرین تر هست. کلهر خود نیز در قسمت اول کمانچه زد و در قسمت دوم، شاه کمان را نواخت که ساز ابداعی خودش است و صدایی مابین کمانچه و چنگ می دهد.

تمامی قطعات این کنسرت بر پایه بداهه نوازی بود و در کنارش از سه ملودی پیش ساخته استفاده شد که اولی چارپاره از ردیف موسیقی ایرانی و همچنین دو قطعه ارمنی بود.

بعد از تمام شدن کنسرت، کلهر در پاسخ به تشویق های ادامه دار حضار یک قطعه لالایی کردی اجرا کرد که با فریادهای «بِژی کاک کیهانِ» کردهای حاضر در سالن همراه شد.

از تقدیم اجرا به محمدرضا شجریان تا فریادهای «بِژی کاک کیهان»

واژه های کلیدی: همراه | کنسرت | موسیقی | کیهان کلهر | محمدرضا شجریان | اخبار فرهنگی و هنری

نویسنده : blogzz